אליפטיקל הינו המכשיר כושר הפופולרי לשנת 2022

האליפטיקל- אחד ממכשירי הכושר הנפוצים ביותר בחדרי הכושר הציבוריים והפרטיים. מדובר במכשיר כושר המדמה פעולה של ריצה, ולכן נפוץ ואהוב ביותר בקרב רבים. האליפטיקל הוא לרוב הבחירה הראשונה של מרבית המתאמנים, המתחילים והותיקים שבהם, שכן הוא מתאים לדרגות שונות ומשונות של ריצה ושל אימונים. מכשיר האליפטיקל מאפשר מעקב אחר תוצאות האימון ב"שידור חי", שכן מותקן בקדמתו צג המודד ומציג את כלל הנתונים החשובים כמו מרחק שגמע המתאמן, קלוריות שנשרפו, שיפוע וכדומה.

היסטוריה 

מכשיר האליפטיקל הוא אחד ממכשירי הכושר הותיקים ביותר, ולכן הוא גם נפוץ, מוכר ואהוב. המכשיר האליפטי הראשון יוצר בשנת 1995, לפני כמעט שלושה עשורים. הראשונה שייצרה את המכשיר האליפטי הראשון היא חברת Precor, אשר מתמחה בייצור ציוד כושר מקצועי לחדרי כושר. אותה חברה ייצרה גם מכשירי כושר נוספים "בתחילת הדרך" כשזה טרם  היה נפוץ כמו למשל הליכונים ומסלולי ריצה, אופני כושר ומכשירי כוח. מכשיר האליפטיקל שייצרה לראשונה חברה זו נוצר לראשונה למטרה מסוימת והיא- סיוע למתאמן בדפוס תנועה מועדף של רגליים, זאת באמצעות שימוש בדוושות. באותה תקופה, דפוס התנועה טרם פורט, אך כן היה ידוע כי הדגם שייוצר יהא דומה למכשיר אופני כושר רק בעל דוושות רחבות יותר אשר יאפשרו פעלה של ריצה, וכן יותקן גם גלגל אליפטי. 

כיום בעולם הספורט

לאחר ייצורו של מכשיר האליפטיקל הראשון על ידי חברת PRECOR , החלה גם לייצר את מכשיר האליפטיקל גם חברת ריבוק, הידועה והמוכרה. חברת ריבוק השתמשה בטכנולוגיה דומה, אך בחרה לכלול במכשיר גם ידיות אחיזה נעות שהשתלבו בדוושות הרגליים. לאחר מכן המשיכו לייצר את מכשיר האליפטיקל חברות שונות בתחום הכושר, המכשיר החל להתפתח למגוון רחב וריאציות וסגנונות והתפתחו יחד עם עולם הכושר ואורח החיים הבריא.מכשיר האליפטיקל כיום נרכש כאמור גם עבור חדרי כושר ציבוריים, וגם עבור חדרי כושר פרטיים בבתים פרטיים של מתאמנים. רבים מהמתאמנים חובבי הריצה מעדיפים את מכשיר האליפטיקל שכן הוא מאפשר ביצוע אימון מכל מקום בבית, בכל רגע וזמן נתון ורצוי. וכך, יכולים המתאמנים לסגל לעצמם אורח חיים בריא וטוב כאוות נפשם.