היתרונות שבאימון עם אופני ספינינג

אופני ספינינג

אימון ספינינג הוא אימון המתבצע על אופניים נייחות לרוב בתוך אולם סגור. למרות כל מה שנוטים לחשוב בדרך כלל על אימוני כושר מהסוג הזה, מדובר באימון שאינו גורם לזעזועים עמוד השדרה והמפרקים, והוא בהחלט יכול להתאים לקבוצות גיל שונות ולמגוון רמות של כושר גופני .

מי יכול להשתתף ולבצע אימון ספינינג?

אנשים בשכבות גיל שונות וברמות כושר גופני שונות יכולים ליהנות מאימון אופני ספינינג .
אבל חשוב לדעת שרכיבה בתנוחה לא נכונה עשויה לגרום לנזק ושחיקה, במיוחד עבור מפרק הברך .
ספינינג אינו נחשב כפעילות גופנית תחרותית ובשל כך אנשים בגילאים שונים ורמות כושר גופני שונות יכולים להתאמן יחד באותה קבוצה .
יש מקרים שבהם האווירה במהלך האימון והמוטיבציה הגבוהה של המתאמנים עלולה להביא אותם אל מעבר לגבולות היכולת הגופנית שלהם, מה שעשוי להיות מסוכן. במקרים הפחות קיצוניים אימון הספינינג לא יהיה אפקטיבי ולא נפיק ממנו את מטרת האימון.

כמה קלוריות ניתן לשרוף באימון ספינינג?

אחד המיתוסים שקיימים על אימון ספינינג הוא שניתן לשרוף כ1000 קלוריות באימון, מיתוס שהצליח למשוך מתאמנים רבים שבאו רק למטרה הזו.
אך מחקרים רבים בנושא מצאו שאימון ספינינג ממוצע הנמשך כשעה שורף כ500-600 קלוריות.
כמובן שכמות הקלוריות שנשרפת על ידי כל מתאמן תלויה במשך האימון ובעצימות של האימון.

יתרונותיו של הספינינג

1. אימון ספינינג שמבוצע בצורה נכונה יכול לתרום לשיפור הכושר האירובי של המתאמן ,במהלך האימון מופעלות קבוצות שרירים רבות ובהן: שרירי השוק, שרירי הירך האחוריים והקדמיים ושרירי הבטן.

2. מפני שאימון הספינינג הוא לא פעילות תחרותית, כל אדם יכול להתאים לעצמו את עצימות האימון על פי רמת הכושר הגופני שלו, ניתן להתאים את זה בעזרת ידית האופניים או במידת המאמץ אותו משקיע אותו אדם.

3. עבור אנשים שרוצים ליהנות מחוויית הרכיבה בכל עונות השנה אימון הספינינג הוא פתרון מעולה מפני שהאימון מבוצע בתוך חלל סגור אז אין משמעות למזג האוויר בחוץ.