חשיבות לימודי החינוך הגופני

עד לפני מספר שנים, המכללה האקדמאית בוינגייט נחשבה למקום היחידי והעיקרי בו ניתן ללמוד את מקצוע החינוך הגופני לעומק, בצורה מעמיקה ואקדמאית. אך בשנים האחרונות נפתחו כמה מכללות ומוסדות לימודים אשר שמים דגש של ממש על לימודי תחום זה, עקב הדרישה הגוברת ללימודים אלו כמו גם עקב חשיבותו העצומה של תחום זה.

מה לומדים בחינוך גופני

לימודי חינוך גופני אינם סתם משחקי ספורט שונים, כמו מה שמרביתנו זוכרים משיעורי החינוך הגופני בבית הספר. בלימודי תואר בחינוך גופני לא לומדים סתם על משחקי כדור, אופני הרים וסוגי אתלטיקה שונה (למרות שכל אלו הם ענפים חשובים ביותר..). ממש לא. במקום זאת, כוללת תכנית הלימודים מפורטת ותובענית על נושאים רבים הנוגעים לאנטומיה של הגוף האנושי (הדרך בה בנוי הגוף שלנו) והדרך בה פעילות גופנית משפיעה עלינו. בנוסף, מועברים קורסים רבים אשר ניתן לשייכם באופן כללי ביותר לתחום הפסיכולוגיה, שכן פעילות גופנית סדירה ועידודה בקרב הציבור הרחב הן מטרות נעלות אשר בראש ובראשונה דורשות התמודדות פסיכולוגית עם ילדים ומבוגרים אותם אנחנו מעוניינים לעודד לערוך פעילות גופנית.

מדוע לימודים אלה חשובים כל כך

למה פיתוח ענף לימודים זה חשוב וקריטי כל כך לחברה שלנו? התשובה על כך הולכת ונהיית ברורה יותר ויותר מיום ליום. בעידן שלאחר מהפכת המחשב בו אנחנו חיים, אחוז גדול יותר ויותר מזמנו של האדם הממוצע מועבר על ידי ישיבה מול מסך כזה או אחר (פלאפון, טלוויזיה ובעיקר מחשב). לדרך חיים זו השלכות מרחיקות לכת על בריאות גופנו. ישיבה ממושכת אשר באה על חשבון הפעלת הגוף היא דבר מנוון ומאוד לא בריא עבור הגוף האנושי.

תחת הנסיבות החדשות שנוצרו בהן יותר ויותר אנשים מבלים יותר ויותר זמן בישיבה מנוונת, חשיבותה של אסכולה אשר חוקרת את השפעות הפעילות הגופנית (או היעדרה) על הגוף האנושי ומנסה לחנך את ההמונים ליותר פעילות, גם מחוץ לבית וגם בעזרת מכשירי כושר ביתיים, ופחות ישיבה היא עצומה.

נותר לנו לקוות בכל ליבנו כי מגמה זו של התפתחות החינוך הגופני כמקצוע לימודים גבוהים ובעקבות כך חלחול של תחום זה לתודעת הציבור הכללית הינה מגמה ברת קיימא אשר רק תלך ותתחזק בשנים הקרובות. זוהי דוגמה מצוינת לתחום אקדמאי אשר פיתוחו נמצא בשיאו בימים אלו, ואשר חשיבותו לנו כחברה וכיחידים הינה בעלת חשיבות עליונה