מה זה ספינינג?

אופני כושר

אם גם אתם ניפצתם את בועת העצלנות והחלטתם לקום לעשות מעשה ולהירשם לחדר הכושר, בוודאי יצא לכם להיתקל במושג ספינינג, אז מה כל כך מיוחד באימון ספינינג שגרם לו לכבוש את העולם ברגע?

מי שהיה הראשון לפתח את הקונספט של לרכוב על אופניים נייחות בתוך אולם הוא אדם בשם יונתן גולדברג וקצת לאחר מכן חברה בשם Mad Dogg Athletics  שייסדו יונתן גולדברג והשותף שלו ג'ון בויידואין הנגישה לעולם תכנית כושר חדשה הרשומה תחת השם המסחרי ספינינג.

אז הכין מתבצעים אימוני הספינינג?

לרוב אימוני ספינינג מתבצעים בתוך חללים סגורים בדרך כלל בחדרי הכושר.
האימונים מוגבלים לכמה עשרות אנשים כל פעם המפדלים באופניים נייחות. (נייחות= אופני כושר שמקובעים לרצפה)
מידי פעם מתקיימים ימי הפנינג של אימוני כושר ובהם מקיימים אימוני ספינינג על גגות של בניינים גבוהים או בטבע, בשיעורים האלה משתתפים בכל פעם מאות אלפי אנשים.
כשמקיימים אימון ספינינג בתוך אולם מחשיכים את האולם כמעט לגמרי כדי לגרום למשתתפים להרגיש יותר בנוח בעת האימון, ברקע מתנגנת מוזיקה רועשת במיוחד, קיימים מתאמנים רבים המגיעים לאימון הספינינג עם אטמי אוזניים.


ומה עושים באימון ספינינג ?

באימוני הספינינג אתם תפגשו מדריך\מדריכה שבדרך כלל יהיו לבושים בלבוש הדוק וססגוני, הם יהיו תמיד מלאי אנרגיה, יישמרו על מורל גבוה, ידאגו לאתגר אתכם, חלקם יהיו מצחיקים וקלילים וחלקם יהיו מאמנים קשוחים יותר שלא מוותרים בקלות.
הרעיון העיקרי של האימון הזה הוא מסגרת קבוצתית שתגרום לכל מתאמן חסר מוטיבציה לגלות מאגרי אנרגיה שלא ידע שקיימים בו, ולבצע פעילות גופנית מאומצת וכיפית במיוחד.
הבסיס של אימון באופני ספינינג הוא לפדל ותוך כדי הפידול, לעמוד, לרדת, לבצע תרגילי משקולות ותרגילי כוח שונים, והכי חשוב הוא ששורפים כמה שיותר קלוריות תוך כדי אימון מהנה.