מידע מעניין על אימוני ריצה

אימוני ריצה יכולים להתבצע בחוץ תחת כיפת השמיים או על גבי מסלול ריצה חשמלי שנמצא במכון כושר או בבית. היתרון באימון בתוך מכון כושר או בבית הוא שאתה לא מושפע מתנאי מזג האוויר שבחוץ, למשל אתה לא צריך לרוץ בחוץ ביום קר וגשום. עוד יתרון הוא שאתה יכול לשנות את השיפוע של מסלול הריצה ולדמות מצב של ריצה בעליה במקום לחפש מקום בחוץ שיש בו עליה ארוכה מספיק בשבילך, שהיא גם בשיפוע שרצוי בעבורך. אימוני ריצה משפרים את הכושר הגופני, את שרירי הרגליים, ואת סיבולת הלב ריאה.

קניית נעליים

שלב שלפני תחילת אימוני ריצה הוא קניית נעליים מתאימות. זאת נראית בהתחלה כמו משימה פשוטה, אך למעשה זאת משימה אשר מצריכה ידע רב. היום יש בשוק נעלי הספורט לפחות מאתיים דגמים שונים זה מזה.

אפשר להגיד שישנן שלוש צורות שונות של כפות רגליים – כף רגל נורמלית, כף רגל שטוחה, כף רגל עם קשת גבוהה. בבחירת הנעל המתאימה צריך להתחשב בצורת כפות הרגליים. עוד פרמטרים שצריכים להתחשב בהם הם סוג המשטח שעליו רצים (למשל אספלט) וגם מרחק הריצה (למשל ריצת מרתון).

כדאי לקנות נעלי ריצה בשעות אחר הצהריים בגלל שאז הרגל היא רחבה יותר. כדאי גם לקנות נעל של חברה שהיא ידועה כדי לקבל נעל איכותית.

אימוני ריצה בעליות

אימוני עליות נחשבים לאימונים אפקטיביים במיוחד. גם מעט אימוני עליות מביאים לשיפור משמעותי בכוח הרגליים, בסיבולת לב ריאה וביעילות הריצה, כאשר השיפור בכוח של הרגליים גם מקטין את הסיכוי לפציעות.

כדאי לבצע אימון של ריצה בעליה פעמיים בשבוע לאחר ריצה קלה. צריך לרוץ בעליה שאורכה מאה מטרים ושהשיפוע שלה הוא בערך עשר מעלות. על ידי כך תצליחו לשמור על כוח ומהירות לכל אורכה של השנה.

שיפור הכושר הגופני בעזרת אימוני ריצה

לסיום הנושא, מכשיר כושר מסוג מסלול ריצה חשמלי מאפשר לכם אימונים ללא תלות בתנאי מזג האוויר שבחוץ, הוא גם מאפשר לכם לדמות מצב של ריצה בעליה ללא צורך בחיפוש אחרי עליה בשיפוע מתאים ובאורך מתאים.

על מנת לשמור על בריאות הרגליים מומלץ לבחור נעלי ריצה שמתאימות לסוג כפות הרגליים שלכם, וגם לסוג המשטח שעליו אתם רצים ולמרחק שאתם גומעים במהלך אימון הריצה שלכם.

אז בהצלחה, בשיפור הכושר הגופני על ידי אימוני ריצה.