ספינינג – איך לעשות את זה נכון

ספינינג


1. כיוון נכון של מכשיר הספינינג – כשנכנסים לאולם הספינינג קודם כל צריך לכוון את האופניים: גובה המושב, את מרחק המושב מהכידון ואת גובה הכידון.
זה הוא שלב מאוד חשוב למניעת פציעות בברכיים.

2. אחיזה נכונה של כידון אופני הספינינג במהלך האימון – חשוב מאוד להחזיק במנח נכון את הכידון על מנת למנוע פציעות בכף היד ובמרפק.
הבוהן צריכה תמיד להיות מעל הכידון – לא צריך לאחוז את הכידון כמו שאוחזים משקולת, הזרוע צריכה להיות בקו ישר עם כף היד והמרפקים כפופים במקצת.
אחיזה נכונה של הכידון תמנע פגיעה בריאותית.

3.שתיית מים במהלך אימון הספינינג ואחריו –
באימון עם אופני ספינינג עובדים קשה במאמץ מאוד גבוה, ובשל כך מאבדים כמות גדולה של נוזלים מהגוף, בעת איבוד רב של נוזלים מהגוף מתעורר החשש להתייבשות.
לכן חשוב מאוד שתמיד יהיה בקבוק מים בהישג יד שניתן לשתות ממנו במהלך האימון.
ובנוסף לכך המים הם חלק מהתהליכים הפיזיולוגים אשר תורמים לשיפור האימון ולשיפור תוצאותיו.

4.עוצמת אימון הספינינג – על מנת לדעת אם אתם פועלים נכון ומה רמת העצימות של האימון שלכם, ניתן להשתמש במד דופק או בסקאלת בורג.
הדופק מעיד על רמת המאמץ במהלך האימון , ושעון הדופק יראה במדויק את רמת המאמץ.
ניתן גם למדוד את זה באמצעות סקאלת מאמץ הרעיון הוא למספר את רמת המאמץ שמרגישים על סולם ערכים שנע בין 6-20 (6 – הכי קל 20 – הכי קשה).
במהלך האימון צריך להימצא בין הערכים  13-18 בהתאם להוראותיו של המדריך.


5.כמובן לא לשכוח להנות מאימון הספינינג – אמנם מגיעים אל אימוני הספינינג במטרה לעבוד קשה ולשרוף כמו שיותר קלוריות, אבל חשוב מאוד לזכור מדובר באימון כיף שדוגל באווירה טובה המרימה את רף המוטיבציה.
לא לשכוח להיות קשובים לגוף ובכל מצב שבו מרגישים כאב כלשהו או אי נוחות בעת ביצוע האימון מומלץ להיוועץ עם רופא \ מאמן הכושר, על מנת למנוע מצב של פגיעה או נזק.