ספת כושר – תוספת ראויה למכשירי כושר ביתיים

מסתבר כי בימינו לרכוש ספת כושר ביתית זה הדבר המשתלם; מכוני הכושר עולים לא מעט, הם הומים וצפופים, ולעיתים יש להמתין זמן רב בין תרגיל לתרגיל, מה שלרוב עשוי לפגוע באפקטיביות האימון.

איך רוכשים נכון ספת כושר

לפיכך,ספת כושר ביתית היא הפתרון האידיאלי ותוספת ראויה למכשירי כושר ביתיים. אך עם זאת, יש לשים לב לפרטים רבים לפני שרוכשים ספת כושר. לדוגמה, יש לקחת בחשבון את משקל וגובה המשתמש, אשר עשוי להשפיע על יציבות ספת הכושר. כמו כן, תוכן האימון עצמו הינו פרט חשוב שצריך לקחת בחשבון לפני הרכישה. כלומר, מתאמן אשר מתכנן לבצע תרגילי אימון על ספת הכושר עם משקלים גבוהים, הנעים בין 50-100 ק"ג, צריך להתאים ספת כושר מסיבית מאוד. זאת לעומת מתאמן המתכנן לבצע תרגילי אימון על ספת הכושר עם משקלים ממוצעים הנעים בין 10-50 ק"ג.

בהמשך לכך, זוויות הכיוון של ספת הכושר משמעותית גם היא ומשפיעה על מגוון התרגילים האופציונאליים. כך למשל, קיימות ספות כושר בעלות זוויות כיוון של 90 מעלות, 45 מעלות, 180 מעלות ואף שיפוע שלילי (לחיזור שרירי הבטן). אילוצי מקום בבית ואחסון כנראה יהיו אלה שיקבעו לבסוף, זאת מכיוון שספת כושר בעלת מגוון שיפועים קטן, לרוב מתקפלת, קומפקטית וחוסכת מקום. אך במידה ויש מספיק מקום לספת הכושר, אזי יש לבחור ספת כושר בעלת מגוון רחב ביותר של זוויות כיוון.

תמשיכו ליהנות מאורח חיים בריא

לסיום, זכרו כי מחקרים מדעיים מצביעים שהרמת משקולות משפיעה על הבריאות באופן חיובי, מועילה, ואף חיונית! הרמת משקולות משחררת את הכוח המולד של מסת השריר, שלרוב אינו נמצא בשימוש ביומיום, ומשחררת את הטסטוסטרון שמאיץ את מסת השריר. אז אל תפסיקו להתאמן, תתחדשו מעולים ותמשיכו לקיים אורח חיים בריא וספורטיבי.