האם יש תרגילים לטיפול בכאבים אורטופדיים? אפילו תרגילים לטיפול באישיאס?

המוני אנשים בישראל סובלים מכאבים אורטופדיים על-בסיס יומיומי. חלקם סובלים מכאבים קלים, אך אחרים סובלים מכאבים בינוניים עד קשים, אשר משפיעים באופן ישיר על יכולת התפקוד שלהם בעבודה ובבית. אפילו כאב קל יכול לפגום קשות באיכות החיים, בטח ובטח אם הכאב הזה לא מרפה בכל שעות היום והלילה. אם אתם סובלים מכאבים אורטופדיים, בוודאי תשמחו מאוד לגלות כי ישנם תרגילים לטיפול באישיאס, בכאבי גב, בכאבי כתפיים ובעוד כאבים שונים ומשונים, תרגילים שתוכלו לעשות בעצמכם בבית, בכל יום, ולפי הצורך.

מן הראוי לציין כי ההסבר על תרגילים אלו אינו מהווה, ולא יכול להוות תחליף ללימוד ישיר שלהם (או לימוד בוידיאו), ובטח שהוא אינו מהווה תחליף לביקור אצל רופא מומחה כדי לאבחן ולטפל באופן נרחב בבעיה שיוצרת את הכאב שטורד את שלוותכם.

דוגמאות לתרגילים לטיפול בכאבים אורטופדיים:

  • תרגיל מתיחות לצוואר כואב – התרגיל נעשה בישיבה על כיסא, כאשר המתרגל אוחז את מושב הכיסא בזרוע אחת, ישרה, לצד הגוף. בעודכם אוחזים היטב ביד אחת, הפנו את הראש בעדינות אל הצד השני, והשעינו את הגוף כולו אל הצד השני כך שמשקל הגוף נתמך על כוחה של היד הנגדית, היד האוחזת. הישארו כך בעדינות כמה רגעים, והרפו.
  • מתיחות לגב התחתון והרגליים – בשכיבה נוחה על הגב, ישרו רגל אחת בנוחות על המזרן, ואת הרגל השניה כופפו לעבר בית החזה. אחזו בברך של הרגל הכפופה, ולחצו אותה בעדינות לעבר הכתף הנגדית (רגל ימין תחפש את כתף שמאל). יש ללחוץ בעדינות ולנשום כדי להרפות את התנגדות השרירים, ולהביא את אזור העכוז למתיחה נעימה ומשחררת מכאב.
  • תרגיל לכאבים מפריצת דיסק – בשכיבה על הגב, הניחו את כפות הרגליים על הקרקע, בברכיים כפופות ובמרחק שנוח לכם מהישבן (אין צורך לקרבם יתר על המידה באי-נוחות). כפות הרגליים במרחק של רוחב אגן זו מזו, יציבות על הקרקע. או אז יש להרים בעדינות את עצם הזנב ולגלג את האגן כלפי מעלה, בתנועה עגולה, ואז להורידו חזרה בעדינות לעבר המזרן, הלוך ושוב, בעדינות.

ומה לגבי האישיאס?

כאבי אישיאס, המוכרים ככאבי סיאטיקה (בגלל שמקורם בעצב הסיאטי) נחשבים, דרך אגב, לאחד מסוגי הכאבים האורטופדיים הקשים ביותר שיש (כמו גם הנפוצים ביותר), גם הם ניתנים להקלה. חשוב להבין קודם כל כי כאבי אישיאס נובעים מהגב התחתון.כאשר מבינים כי מקור הכאב הוא בגב התחתון, וכמעט תמיד עקב בלט או פריצת דיסק בחוליות הגב התחתון, ניתן להסיק כי הקלה על כאבים אלו דורשת עבודה שמקלה על הגב התחתון. ד"ר שלמה כהן כירורפרקט מנוסה יכול לא רק לתת לכם סדרת תרגילים תרגילים לטיפול באישיאס, אלא גם להציע טיפול מנואלי בהתאמה אישית.