יתרונות האימון בשיטת פילאטיס מכשירים

העולם שלנו דינמי ורץ במהירות. בלי להכוון לכך רבים מאיתנו מוצאים את עצמנו יושבים יותר מדי, נמנעים מתנועה ומתחילים להרגיש כאבים שונים. הדרך שלנו להיכנס לכושר ולהתחיל לטפח את הגוף שלנו יכולה להתבצע בדרכים שונות כשאחת מהן (ועליה בדיוק נדבר בכתבה) היא פילאטיס מכשירים. זוהי שיטת כושר ייחודית ויעילה היוצרת התניה גופנית ושיכולה לסייע גם לשיקום.

פילאטיס הוא שילב בין פילאטיס הרצליה המקורי לבין ציוד מיוחד אשר מסייע להגיע לתנוחות שונות, ליצור מתיחות בגוף ולעורר את תהליך השיקום, החיזוק והבריאות שלנו. זוהי דרך מצוינת להיכנס לכושר, לשפר את הבריאות וכל זאת תוך התייחסות לגוף ולנפש. השיטה המקורית פותחה כבר בתחילת המאה ה-20 כשהיא שמה דגשים על איזון הגוף על ידי יצירת כוח ליבה, גמישות ומודעות גופנית.

7 יתרונות האימון בשיטת פילאטיס מכשירים

אנחנו יכולים לשאול איזה אימון הכי טוב עבורנו והכלל אומר שחשוב שנוכל ליהנות מהדרך, להתמיד ולהרגיש בנוח עם התרגילים השונים. פילאטיס מאפשר לנו להתאמן בסביבה בונה, תומכת ולהגביר את הקושי בהדרגה בהתאם לנוחות שלנו. התרגול מביא איתו יתרונות רבים והנה שבעה מתוכם:

תמיכה בגוף ומניעת פציעות

כאשר אנחנו לא זזים ולא מחזקים את הגוף שלנו אנחנו מסתכנים בפציעות עתידיות. אימוני פילאטיס מכשירים יכולים להעניק לנו את ההגנה מפני פגיעות עתידיות והם יכולים לעזור לנו להחלים מפציעות. האימונים משפרים את היציבה, מחזקים את כל חלקיו ולכן הם מתאימים לאנשים בכל הגילאים וגם לאחר פגיעה פיזית..

שליטה ודיוק בכל תנועה

הציוד במכשירי הפילאטיס מספק התנגדות המבוססת על קפיצית וגלגלות. הדבר מאפשר לנו ליצור תנועה מבוקרת ומדויקת כשההתנגדות מסייעת לנו בבניית הכוח ובמיוחד בשרירים הקטנים והמייצבים אשר לא פעם לא מקבלים התייחסות באימוני הכוח הקונבנציונליים.

התאמה לצרכים האישיים

פילאטיס מכשירים מאפשר לבצע תרגילים בהתאם ליכולת האישיות ובהתאם למטרות שהוגדרו בתחילת הדרך. שיטת האימון מתאימה לכל מי שרק רוצה להתחיל לנוע ולהיכנס לכושר והיא מתאימה לאלו שכבר מתאמנים תקופה ממושכת. כמו כן השיטה מתאימה לספורטאים, אנשים בגיל הזהב ואנשים שזקוקים לשיקום פיזי בשל פגיעה.

חיזוק הליבה והיציבות

בלב הפילאטיס עומדת ההתמקדות בכוח הליבה. התרגילים השונים מחזקים את שרירי הליבה העמוקים ומכאן שהם משפרים את היציבות שכל כך חשובה הן לאימון והן כדי להימנע מפגיעות עתידיות. חיזוק הליבה חשוב לכולם: ספורטאים, אנשים צעירים ומבוגרים ואפילו לכאלה שנמצאים בתהליך שיקום לאחר פציעה.

שיפור הגמישות וטווח התנועה

פילאטיס מכשירים ידוע ביכולת להגביר את גמישות הגוף והגדלה של טווח התנועה. הציוד של הפילאטיס מסייע בביצוע מתיחה של השרירים וכל זאת בבטיחות מלאה ובקצב שמתאים לנו. ברגע שהגמישות משתפרת אנחנו יכולים ליהנות מיציבות גבוהה יותר ולהרגיש את התמיכה בגוף בכל פעילות יומיומית.

הפעלת כוח עדינה אך ביעילות

המכשירים מאפשרים להפעיל כוח עדין במידה שמתאימה עבורנו. אנחנו יכולים להגביר את העוצמה כפי שנרצה ובהתאם להתקדמות שלנו בתרגילים. הכוח המופעל על הגוף עדין את היעילות של כל תנועה גבוהה והתוצאה היא בניית כוח וסיבולת גבוהה. מסיבה זו פילאטיס מומלץ גם לאחר פציעות גופניות.

שיפור המודעות וחיבור גוף-נפש

פילאטיס מכשירים הוא הרבה יותר מאשר אימון גופני. מדובר באימון שמעלה את המודעות לכל חלק בגוף כשתוך כדי ישנו חיבור נפשי עמוק לכל מה שאנחנו עוברים. כל תנועה שמתבצעת דורשת ריכוז, מיקוד והקשבה לגוף כשהמעורבות המנטלית מבטיחה השגה של התוצאות הטובות ביותר במהלך האימון בואו אל סטודיו FIT ותהנו משירוי פילאטיס.