כך תוכלי לשמור על שגרת אימונים וכושר בימי המלחמה

ימי מלחמת "חרבות ברזל" הקשים והמורכבים שאנו חווים מביאים עמם לצד העצב הגדול והדאגה הרבה, גם שינויים באורח ושגרת החיים, כאשר הלוחמה המתמשכת יוצרת צורך בשהייה "ביתית" ממושכת ברוב חלקי הארץ, מעין סגר מאולץ, הן בשל צמצום ההגעה למקומות עבודה, השבתה מסוימת של מערכת החינוך, סגירת מקומות בילוי ופנאי והן בשל תחושות החרדה המלוות רבים מאתנו.

בין ההמלצות העוסקות בכלים להתמודד עם התחושות המטרידות הללו, ובמטרה לנסות לייצר שגרה מסוימת המשמרת הרגלים קיימים ואורח חיים בריא, ניתן למצוא המלצות של מומחים רבים הנשענות על הקשר שבין בריאות הגוף לבריאות הנפש. יחד עם זאת, רבות ורבים מאיתנו שהיו מורגלים בשגרת אימוני כושר, יוגה או פילאטיס קבועה במסגרות קבוצתיות או אינדיווידואליות, נתקלים בקושי מעשי לקיים את שגרת האימונים המוכרת והאהובה בשל מגבלות המצב. לשם כך, ניסינו לרכז עבורך כאן מספר טיפים שיוכלו לסייע לך לייצר שגרת אימונים שונה במעט אמנם אבל חיונית לשמירה על בריאות הגוף וחיזוק הנפש בימים מאתגרים אלו:

1. ראשית כל, סביבת אימון – נסי ליצור לעצמך סביבת אימון ביתית, אידיאלית ומרווחת ככל הניתן (אפילו בחדר הממ"ד) הכוללת אלמנטים רלוונטיים על פי סוג האימון שאת אוהבת. בין העזרים הביתיים שניתן לרכוש באופן מקוון או אפילו לנסות להשאיל, ישנם מספר כלי אימון וכושר קטנים ונוחים יחסית לאחסון כמו משקולות אישיות, מזרון אימון, רצועות כוח וכו'. אפשר כמובן גם להשקיע יותר ולהצטייד במכשירי כושר ביתיים דוגמת אופני כושר, הליכון, סטפר, מדרגות אימון ועוד, הכל בהתאם לאופי הפעילות הספורטיבית, חלל מתאים בבית והתקציב שלרשותך.

2. צרי לך לוח זמנים מסוים – משמעת עצמית היא "האויב" של מרבית המתאמנים העצמאיים, בוודאי בימות מלחמה בהם הדעת מוסחת ורמת האנרגיות נמוכה. על מנת להצליח ליצור שגרת אימון שתסייע לך בחיזוק הגוף ובהתמודדות הרגשית כאחד, חשוב במיוחד לנסות ולקבוע לוח זמנים מוגדר וריאלי (ככל שהאזעקות מאפשרות כמובן) הכולל פרקי זמן קצובים וקצרים לטובת אימון, מדי יום.

3. נסי לארגן אימון משפחתי/חברתי – אימון משותף מגביר את תחושת המחויבות והמוטיבציה, מהנה יותר לרוב ומסייע בהתמדה ובשיפור הביצועים. מומלץ לעודד בני משפחה או חברים קרובים להצטרף, להשתתף וליצור תכנית אימונים משותפת המותאמת ככל הניתן ליכולות הפיזיות של כולם. אפשרות נוספת היא ליצור שגרת אימונים עם חברה העוסקת באותו תחום אימון, מה שיהפוך גם לזמן איכות משותף. בשונה מתקופת הקורונה, אין אנו מצויים בסגר המחייב ריחוק חברתי, וככל שהאימון מתבצע בסמיכות למרחב מוגן ניתן להנות מחברה טובה בשגרה החדשה והמאתגרת.

4. אפשר גם להיעזר בסרטוני אימונים – במטרה לחדש ולרענן את מבנה האימונים, ללמוד תרגילים חדשים ולעבוד על מגוון שרירים ויכולות, מומלץ לחפש ברשת סרטוני אימון של מאמנים מקצועיים המותאמים לסביבה הביתית, ולמתקדמים אף להסתייע בסדרות אימונים מצולמות העובדות על עקומת התקדמות ושיפור

5. תרשי לעצמך להתפנק ולהתחדש – ריענון המלתחה, רכישה של חליפת אימון חדשה, נעלי ספורט או ביגוד אקטיב מותאם אחר, יוכלו בהחלט לסייע לך ביצירת אווירה מרעננת וחיובית בימים אלו ובהגברת המחויבות לחזור לשגרת כושר. תוכלי כמובן להזמין לעצמך בגדי אקטיב חדשים גם באופן מקוון ברשת כאשר אנחנו יכולים להמליץ לך בחום על קולקציית בגדי ספורט לנשים של המותג SEESTARZ המציגה מגוון גופיות, חזיות טופ ומכנסי ספורט איכותיים בעיצובים שיקיים במיוחד.