מה עדיף – פילאטיס או יוגה?

בעולם הכושר והאימונים המשתנה ומשתכלל ללא הרף, שתי שיטות אימון עומדות במבחן הזמן ושומרות גם על הביקוש וגם על התועלת – פילאטיס ויוגה. לכל שיטה יש יתרונות משלה, אך שתיהן יחד מחברות בין הגוף ובין הנפש, משפרות את הגמישות, מחזקות את השרירים ותורמות לשלומות של המתאמן. מתאמנים רבים מתלבטים בין שתי השיטות, ופעמים רבות שואלים אותנו מה עדיף, פילאטיס או יוגה? אז לפני שנאמר לכם מה עדיף, נדגיש שאי אפשר להפסיד אם שומרים על שגרת אימונים איכותית ובריאה; וגם הפילאטיס וגם היוגה הם חלק בלתי נפרד משגרת אימונים מנצחת. אז מה באמת עדיף? בואו נבדוק. 

להבין את יסודות האימון – יוגה לעומת פילאטיס

יוגה – המסע אל הרגע הזה

יוגה היא תרגול עתיק המושרש במסורות רוחניות קדומות שזוכה לפופולריות חובקת עולם בזכות הגישה ההוליסטית שלו לבריאות. היוגה מתמקדת באיזון הרמוני בין הגוף ובין הנפש ומשלבת נשימה מדודה ומובנית, מדיטציה וסדרה של תנוחות (אסנות) לפיתוח בהירות מחשבתית, להפחתת מתחים ולהגמשת הגוף. אף על פי שהיוגה מביאה את המתאמנים למיקוד ולשלווה, אם אתם חובבי כושר נמרצים, הדגש על תנוחות סטטיות עלול להותיר בכם כמיהה לאימון דינמי יותר.

פילאטיס – חיטוב, חיזוק ויציבות

לעומת היוגה שיטת הפילאטיס, שפותחה בתחילת המאה ה־20, מבוססת על סדרות מובנות של תרגילים לחיזוק הגוף ולחיטובו, להגמשת השרירים ולקואורדינציה מיטבית. שיטת הפילאטיס מתמקדת בתנועות דינמיות, בחיזוק שרירי הליבה ובמודעות לגוף בזמן האימון. תרגילי פילאטיס כוללים תנועות מבוקרות ומדויקות המשלבות גוף ונפש בעת ובעונה אחת ויוצרות סינרגייה בין הכושר הגופני ובין חדות המחשבה. 

היתרונות של הפילאטיס – להפגיש בין הכושר ובין ההוליסטיות

לפני שנספר לכם על קורס מדריכי פילאטיס, נתאר את היתרונות של הפילאטיס לצד היתרונות של היוגה ונאפשר לכם לבחור בעצמכם. אומנם יוגה היא שיטה מצוינת להפגת מתחים ולהגמשת השרירים, שיטת הפילאטיס עוזרת לכם להשיג את כל זה וגם לשפר את הכושר הגופני. תרגילי הפילאטיס מחזקים את שרירי הליבה, מתקנים את היציבה וממקדים את הגוף בנשימה נכונה ובה בעת מעצימים את הסיבולת ומשפרים את הכושר. הפילאטיס הוא אימון כושר מלא העומד בפני עצמו, ואין צורך להשלימו עם שום אימון גופני אחר. 

קורס מדריכי פילאטיס – להתאמן ולהתמקצע

התאהבתם בפילאטיס ורוצים להעמיק את הידע בתחום? זה הזמן להירשם לקורס מדריכי פילאטיס. הקורס מתאים לאוהבי פילאטיס מושבעים שרוצים להעביר את הבשורה למתאמנים מתלבטים אחרים. למה להתמקצע בפילאטיס? הינה כמה סיבות טובות: 

  • לחלוק את האהבה עם אחרים – כמדריכי פילאטיס תוכלו לחלוק את היתרונות של שיטת האימון המיוחדת הזאת עם אנשים אחרים שמתמודדים עם קשיים גופניים וזקוקים לעזרה; תוכלו להדריך אותם בתהליך להגמשת השרירים, לשיפור היציבה, לחיזוק הגוף ולשלומות. 

  • ללמוד מקצוע מבוקש – הביקוש למדריכי פילאטיס מוסמכים עולה ככל שעוד ועוד אנשים מתוודעים לשיטת האימון הייחודית הזאת ונזקקים להדרכה מקצועית. הסמכתכם בהדרכת פילאטיס תפתח בפניכם דלתות לקריירה מתגמלת בתעשיית הכושר.

  • צמיחה אישית ומקצועית –  בלימודי ההכשרה תתעמקו בעקרונות העומדים מאחורי שיטת האימון ובפילוסופיה המרתקת שלה. ההבנה המעמיקה הזאת תעזור לכם לשפר את התרגול שלכם, להביא תועלת למתאמנים אחרים ולצמוח מבחינה אישית ומקצועית. 

צאו למסע הפילאטיס שלכם היום

בהתלבטות הנצחית בין פילאטיס ובין יוגה הבחירה שלכם תושפע בסופו של דבר מהעדפותיכם האישיות וממטרות הכושר שלכם. עם זה, אם אתם מעוניינים בגישת כושר טרנספורמטיבית ודינמית שנותנת הרבה יותר מהתנוחות הסטטיות של היוגה, הפילאטיס היא השיטה בשבילכם. בין שאתם מתאמנים מסורים שרוצים להעמיק את הידע בתחום הפילאטיס, ובין שאתם להוטים להדריך אחרים, קחו את האהבה שלכם לפילאטיס צעד אחד קדימה, הירשמו לקורס מדריכי פילאטיס ומצו את כל היתרונות של השיטה.