ארבעת הסוגים המומלצים של אופני כושר

אחת הדרכים השכיחות לשמירה על כושר היא השכרה או רכישה של מתקני כושר. אחד ממתקני הכושר הנפוצים ביותר להשכרה או רכישה הם אופני כושר, וזאת בשל הקלות והנגישות של המוצר, והקלילות שבה ניתן להשתמש בו כמעט בכל רגע. ישנם סוגים רבים של אופני כושר, כך שממש כל אחד יכול למצוא את מבוקשו ואת מתקן הכושר האהוב עליו. ישנם הרבה מאד סוגים של אופני כושר להשכרה, גדולים או קטנים יותר, קלאסיים או מורכבים, יקרים או זולים, מכניים או חשמליים. בעיקרון, ישנם ארבעה סוגים עיקריים של אופני כושר, אך בתוך הקטגוריות הללו ישנם עוד סוגים נוספים.

הפותח את ארבעת הסוגים העיקריים של אופני הכושר, הם אופני הכושר הקלאסיים. אלו האחרונים מורכבים מגלגל תנופה אחד, כידון ולוח בקרה, אשר באמצעותו יכול המשתמש לשים יד על הדופק בכל הרכיבים המהותיים והחשובים, כמו למשל נתוני שריפת קלוריות, גמיעת מרחק, דופק ורמת קושי. 

הסוג השני הוא אופני הכושר הקלאסיים המשודרגים. מה שמבדיל ומשדרג אותם מאופני הכושר הקלאסיים הוא בעיקר המרכב. אופני כושר אלו הם בעלי משענת, אשר מהווה נוחות מירבית בעבור המתאמן. הם נהדרים לשימוש בעבור מבוגרים או מי שמעט מתקשה או מתחיל בכל הקשור לתחום הכושר. 

סוג שלישי של אופני כושר נקרא אופני הרוח. אלו אופניים המיועדים בעיקר לאימונים מסוגי HIT ולאימונים פונקציונאליים. באמצעות אופני כושר אלו ניתן לייצר התנגדות, שכן באמצעות הדיווש באופניים אלו נוצרת על ידי הרוח, באמצעות גלגל תנופה גדול בצורת מאוורר. המתאמן מדווש על אופני הרוח ותוך כדי אוחז בכידון על מנת להחזיק את פלג הגוף העליון איתן, וכך למעשה מאמן ומעצב גם אותו. באופני הכושר הללו ההתנגדות נוצרת על ידי הרוח, ועוצמת האימון גדלה ככל שגדלה עוצמת ההתנגדות.

סוג רביעי ואחרון הם כמובן אופני הספינינג, הם הדובדבן שבקצפת באשר לאופני כושר בפרט ובתחום הכושר- ככלל. אופני הספינינג מצריכים את המתאמן לרכון קדימה מעל כידון האופניים אשר ממוקם נמוך יותר. מאחר שהדיווש קשה עקב התנאים שמאפשר סוג אופני כושר זה למתאמן, נוצר מאמץ של שרירי הגב והבטן וכך החיטוב והאימון מאד מהותיים ומשמעותיים.