האימון המושלם באמצעות מכשיר האליפטיקל

אימונים אירוביים הם האימונים הטובים ביותר שאנו יכולים להעניק לגוף שלנו. באמצעות אימונים אלו אנו יכולים הן לחטב את הגוף והם לשרוף קלוריות ולרדת במשקל. אחת הדרכים הטובות ביותר לביצוע אימון אירובי היא באמצעות מכשיר האליפטיקל, המדמה פעולה של ריצה. רכישה או השכרה של מכשיר האליפטיקל לתקופה קצובה או בלתי קצובה, לצד תזונה בריאה לבטח יעניקו למתאמן את אורח החיים הבריא המושלם והנכון וכמובן יעניקו ליום יום שלו נופח מושלם.

מבנה המכשיר האליפטי

מכשיר האליפטיקל הוא מכשיר כושר המדמה פעולה של ריצה, כאמור, ומשתמש בהדמיית תנועה. קיימים מספר סגנונות ודגמים למכשיר האליפטיקל, והמשותף לכולם הוא הרכב המכשיר המורכב מגלגל אליפטי, כידון וצג, דוושות רגליים גדולות שטוחות ורחבות המתאימות לרגל, המאפשרות מדרך מלא של כף הרגל, ומחוברות במוט לציר סיבוב. בנוסף קיים במכשיר האליפטי גם מסלול עגול או סגלגל, המהווה גל ארכובה והופך את תנועת מוטות הדוושות מישרה לסיבובית וכן מוטות ידיים. תפקידן של מוטות הידיים הוא באמצעות חיבורן הישיר הוא העקיף לתנועת הדוושות לאפשר הנעתן על ידי משיכה ודחיפה של המתאמן.

שיטות הנעה במכשיר האליפטי

המכשיר האליפטי מונע ע"י מנוע חשמלי בדרך כלל, וכן לעיתים על ידי דינמו. אותו מנוע חשמלי הוא האחראי בין היתר על שליטה בהתנגדות של הדוושות באמצעות שדה מגנטי במסלול הסיבוב. מאחר שהמכשירים האליפטיים מיוצרים עוד משנות התשעים, מאז ועד היום חלו מגוון שכלולים, בין היתר הקשורים להנעה ולחשמל. וכך החל משנות האלפיים, המכשיר האליפטי מאתחל את תצוגת המכשיר רק לאחר תנועת הדוושות ובכך מוריד את תצרוכת החשמל במנוחה. ישנם מכשירי אליפטיקל אשר מאפשרים הגבהה של המסלול באופן מכני וכך מאפשרים להפוך אותו מעגול לצורה אליפטית. באמצעות זאת ניתן לשנות את תנועת הרגליים ולאמן קבוצות שרירים שונות בו זמנית. מדוע זה חשוב? מאחר שככל שהמסלול במכשיר האליפטי עגול יותר כך שרירי התאומים והשריר הארבע ראשי נושאים ביותר עומס. כך, ככל שהמסלול יותר אליפטי, ישנה חלוקת מאמץ בין שרירי העכוז ושרירי הדו ראשי. באמצעות זאת ניתן להגיע לתוצאה של אימון אירובי מושלם.